lördag 31 maj 2008

ett sista inlägg

Boom-chacka-lack, nu är det bara några få timmar kvar!!!! Sitter i bilen på väg till västkusten och har allt packat (hoppas jag!) Känns skönt att nu kan jag inte göra mycket mer förberedelser utan nu är det paddling på tapeten. All sponsor raggning är klart och all utrustning på plats, vilken lättnad! Det elektriska har varit den svettiga biten. Men att jag lyckades på något vänster programmera My Way Navigation Lite på telefonen är en bragd! Jag tror jag även lyckats med att få ihop alla sladdar jag behöver för solcells laddning. Nu är det bara upp till bevis se om jag har lyckats! Telefonen från Tracker är nu monterad med vattentätt hus på kajaken. 2 borrade hål blev det...
Kajaken är provpackad och verkar få plats med allt- lucky me! Mycket mat blev det som väger en hel del... Har jag nämnt att företaget Grontmij i Stockholm har sponsrat med en peng så jag kan köpa mer mat och glass under resan! 
Vädergudarna verkar vara med mig. Strålande sol och prognosen säger bra väder, låt så bli! Japp, detta blir nog sista inlägg på denna sida. Sen är det GPSalbum som gäller. Det blir från och med i morgon länkat från hemsidan. Där ska vi kunna lägga upp bilder, text och även reserutten med hjälp av denna otroliga telefon! 
Vi ses på nästa blogg!  

3 kommentarer:

sugar daddy sa...

l

Håkan sa...

Lycka till på den långa resan önskar vi på Storumans folkhögskola.

Håkan

Lisette sa...

Hittade din sida när jag letade info om kajaker. Hoppas att paddlingen går bra!

Hälsningar från ett regningt Umeå